Algemene Voorwaarden
Algemene
voorwaarden
Hier de algemene voorwaarden
Algemene
Voorwaarden
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel
1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de
consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument: de natuurlijke persoon die
niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst
op afstand aangaat met de ondernemer;
- Dag: kalenderdag;
- Duurtransactie: een overeenkomst op afstand
met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de
leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument
of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is
gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en
ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de
consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op
afstand;
- Ondernemer: de natuurlijke of
rechtspersoon die lid is van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en
producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in
het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op
afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de
overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken
voor communicatie op afstand;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden
gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en
ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
Artikel
2 – Identiteit van de ondernemer
Naam
ondernemer: M van Aalsum
handelend onder de naam/namen: L’eaubain Whirlpools
Vestigings-
& bezoekadres:
Kadijk 28
8531 XD Lemmer
Telefoonnummer:
0514-56 94 05
Bereikbaarheid:
Vanaf maandag t/m vrijdag van 8:00 uur tot 18:00 uur
Zaterdag van 9:00 uur tot 16:00 uur
E-mailadres: info@leaubain.nl
KvK-nummer:
69710899
Btw-identificatienummer: NL857978342 B01
Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant
vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit:
Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
- de beroepsvereniging of
-organisatie waarbij hij is aangesloten;
- de beroepstitel, de plaats in
de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
- een verwijzing naar de
beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en
hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.
Artikel
3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn
van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
- De koper kan de Algemene
voorwaarden vinden op de website van Whirlpoolexpert.com.. Indien dit
redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de
ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig
mogelijk kosteloos worden toegezonden.
Artikel
4 – Het aanbod
- Het aanbod bevat een volledige
en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De
beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het
aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik
maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke
fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Elk aanbod bevat zodanige
informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Dit betreft in het bijzonder:
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van
aflevering;
- de wijze waarop de overeenkomst
tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
- het al dan niet van toepassing
zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling,
aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van
het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs
garandeert;
- de hoogte van het tarief voor
communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek
voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan
het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
- of de overeenkomst na de
totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de
consument te raadplegen is;
- de manier waarop de consument,
voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de
overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst
herstellen;
- de eventuele andere talen
waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
- de gedragscodes waaraan de
ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze
gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
- de minimale duur van de
overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Artikel
5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder
voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij
gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod
langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld
langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is
bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst
elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web-omgeving. Indien de
consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich – binnen
wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn
betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren
die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op
afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden
heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd
een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere
voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal bij het product
of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op
zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan
worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- het bezoekadres van de
vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
- de voorwaarden waaronder en de
wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan
wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
herroepingsrecht;
- de informatie over garanties
en bestaande service na aankoop;
- de in artikel 4 lid 3 van deze
voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan
de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
- de vereisten voor opzegging
van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan
één jaar of van onbepaalde duur is;
- In geval van een duurtransactie
is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste
levering.
Artikel
6 – Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
- Bij de aankoop van producten
heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van
redenen te ontbinden gedurende 48 uur. Deze bedenktermijn gaat in op de
dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de
consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
vertegenwoordiger.
- Tijdens de bedenktijd zal de
consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het
product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is
om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij
van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle
geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de
originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de
door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Bij levering van diensten:
- Bij levering van diensten heeft
de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te
ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het
aangaan van de overeenkomst.
- Om gebruik te maken van zijn
herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer
bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte
redelijke en duidelijke instructies.
Artikel
7 – Kosten in geval van herroeping
- Indien de consument gebruik
maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor
zijn rekening.
- Indien de consument een bedrag
betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch
uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
Artikel
8 – Uitsluiting herroepingsrecht
- Alle baden & Whirlpools
& infraroodsauna’s worden speciaal besteld, deze kunnen niet retour.
- Verder zijn de overige producten
die speciaal voor u besteld zijn uitgesloten van herroepingsrecht.
Artikel
9 – De prijs
- Gedurende de in het aanbod
vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten
en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
veranderingen in btw-tarieven.
- In afwijking van het vorige lid
kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn
aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen
invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan
schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen
zijn, worden bij het aanbod vermeld.
- Prijsverhogingen binnen 3
maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Prijsverhogingen vanaf 3
maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
- deze het gevolg zijn van
wettelijke regelingen of bepalingen; of
- de consument de bevoegdheid
heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging
ingaat.
- De in het aanbod van producten
of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel
10 – Conformiteit en Garantie
- De ondernemer staat er voor in
dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid
en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het
product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
- Een door de ondernemer,
fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke
rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst
tegenover de ondernemer kan doen gelden.
Artikel
11 – Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst
mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij
de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van
aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt
het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
- Met inachtneming van hetgeen
hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het
bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen
100 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken.
Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet
dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument
hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft
bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst
zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
- In geval van ontbinding conform
het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft
zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 60 dagen na ontbinding,
terugbetalen.
- Indien levering van een besteld
product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een
vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal
op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend
artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht
niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn
voor rekening van de ondernemer.
- Het risico van beschadiging
en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van
bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer
bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is
overeengekomen.
Artikel
12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
- De consument kan een
overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming
van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten
hoogste één maand.
- De consument kan een
overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren diensten, te allen tijde tegen het einde van de
bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan de in de
vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet
beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde
periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde
wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde
opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
- Een overeenkomst die voor
bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een
bepaalde duur.
- In afwijking van het vorige lid
mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften
stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie
maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van
de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- Een overeenkomst die voor
bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als
de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten
hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in
geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per
maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
- Een overeenkomsten met beperkte
duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en
weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet
stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of
kennismakingsperiode.
Duur
- Als een overeenkomst een duur
van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst
te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen,
tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde
van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel
13 – Betaling
- Voorzover niet anders is
overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen vooraf
te worden voldaan via I-deal, of per bankoverschijving..
De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
- In geval van wanbetaling van de
consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht
om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in
rekening te brengen.
Artikel
14 – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een
voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van
de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk
omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de
gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende
klachten worden binnen een termijn van 30 dagen gerekend vanaf de datum
van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere
verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 30
dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de
consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Artikel
15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen
mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden
vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een
toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Aanvullende
algemene voorwaarden Leaubain.nl
Artikel
1 – Geldigheid Algemene Voorwaarden buiten de Webwinkel
Wanneer u een aankoop doet die buiten de webwinkel om gaat, zoals in onze
fysieke showroom, dan zijn de aanvullende algemene voorwaarden van leaubain.nl
van kracht. Het herroepingstermijn voor de aanvullende algemene voorwaarden is
48 uur.
Artikel
2 – Kosten installateur
Leaubain.nl neemt de grootste zorg om alle producten correct en
onbeschadigd aan te leveren. Mocht het echter zo zijn dat er iets onjuist is
geleverd, dan zal Leaubain.nl er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te
lossen. Mochten er hierbij sprake zijn van kosten van bijvoorbeeld de
installateur, uitvoerder, architect, dan is Leaubain.nl hier niet
verantwoordelijk voor en zal deze kosten dan ook niet vergoeden. Leaubain.nl
heeft geen installateurs of monteurs in dienst en voert geen
installatiewerkzaamheden uit.
Artikel
3 – Schade melden
Eventuele schade of onjuistheden aan de geleverde producten dient u binnen
48 uur na ontvangst te melden aan leaubain.nl. Als u schade of onjuistheid wilt
melden, dan verzoeken wij u dit te doen via de service aanvraag op onze website
(rechtsboven). Deze wordt dan zo snel mogelijk en normaliter binnen 24 uur in
behandeling genomen.
Artikel
4 – Fabrieksgarantie
Alle producten die Leaubain.nl via de webwinkel verkoopt hebben een geldige
fabrieksgarantie. Per merk en product kan dit oplopen tot 2 jaar. Mocht u
hiervan gebruik willen maken, dan kunt u de service aanvraag, rechtsboven op de
website, invullen met uw gegevens en garantiegeval. Naast de fabrieksgarantie
gelden onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit.
Artikel
5 – Bestelartikelen
Sommige producten hebben een langere levertijd dan 1 week, dit zijn de
zogeheten bestelartikelen die niet bij onze leveranciers op voorraad zijn en
dus speciaal besteld moeten worden. Wanneer u een dergelijk product besteld met
als betaalmogelijkheid vooraf overmaken, dan wordt deze bestelling pas in
behandeling genomen zodra de betaling binnen is.
Artikel
6 – In gebreke blijven
Mocht u na gemaand te zijn niet of niet volledig betalen, dan wordt het
verschuldigde bedrag met buitengerechtelijke incassokosten verhoogd
overeenkomstig de staffel incassokosten in rolzaken sector kanton. Dit betekent
onder meer een verhoging met buitengerechtelijke incassokosten van:
- € 65,- voor openstaande
bedragen t/m € 250,-
- € 95,- voor bedragen van €
250,01 t/m € 500,-
- € 200,- voor bedragen van €
500,01 t/m € 1.250,-
- € 400,- voor bedragen van €
1.250,01 t/m € 2.500,-
- € 750,- voor bedragen van €
2.500,01 t/m € 3.750,-
- € 1400,- voor bedragen van €
3.750,01 t/m € 5.000,-
Ook bent u na gemaand te zijn of bij onvolledige betaling een rente
verschuldigd van 2% (met een minimum van € 35,–) per periode van drie weken en
worden alle nog niet betaalde rekeningen direct opeisbaar. Leaubain.nl behoudt
zich het recht voor om de tarieven binnen wettelijke kaders aan te passen.
Artikel
7 – Levering
Leaubain.nl maakt gebruik van diverse logistieke bedrijven en instellingen,
hierbij beperkt de service van Leaubain.nl zich tot de diensten die deze
bedrijven en instellingen aanbieden. Hieronder valt het leveren van uw bestelling,
deze hoeft uitsluitend te geschieden tot de eerste drempel op de eerste
verdieping. Wanneer om verdere assistentie gevraagd wordt en de transporteur
accepteert deze, vervalt de verzekering die eventuele schade dekt, waarbij de
verantwoordelijkheid volledig op de klant rust.
Aanvullende algemene voorwaarden Leaubain.nl
Artikel
1 – Geldigheid Algemene Voorwaarden buiten de Webwinkel
Wanneer u een aankoop doet die buiten de webwinkel om gaat, zoals in onze
fysieke showrooms, dan zijn de aanvullende algemene voorwaarden van Leaubain.nl
van kracht.
Artikel
2 – Kosten installateur
Leaubain.nl neemt de grootste zorg om alle producten correct en
onbeschadigd aan te leveren. Mocht het echter zo zijn dat er iets onjuist is
geleverd, dan zal Leaubain.nl er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te
lossen. Mochten er hierbij sprake zijn van kosten van bijvoorbeeld de
installateur, dan is Leaubain.nl hier niet verantwoordelijk voor en zal deze
kosten dan ook niet vergoeden. Leaubain.nl heeft geen installateurs of monteurs
in dienst en voert geen installatiewerkzaamheden uit.
Artikel
3 – Schade melden
Eventuele schade of onjuistheden aan de geleverde producten dient u binnen
48 uur na ontvangst te melden aan Leaubain.nl. Als u schade of onjuistheid wilt
melden, dan verzoeken wij u dit te doen via de service aanvraag op onze website
(rechtsboven). Deze wordt dan zo snel mogelijk en normaliter binnen 24 uur in
behandeling genomen.
Artikel
3.1
Retour:
Alle infraroodsauna’s zijn speciaal besteld, en kunnen niet retour
Artikel
4 – Fabrieksgarantie
Alle producten die Leaubain.nl via de webwinkel verkoopt hebben een geldige
fabrieksgarantie. Per merk en product kan dit oplopen tot 2 jaar. Mocht u
hiervan gebruik willen maken, dan kunt u de service aanvraag, rechtsboven op de
website, invullen met uw gegevens en garantiegeval. Naast de fabrieksgarantie
gelden onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit.
Artikel
5 – Bestelartikelen
Sommige producten hebben een langere levertijd dan 1 week, dit zijn de
zogeheten bestelartikelen die niet bij onze leveranciers op voorraad zijn en
dus speciaal besteld moeten worden. Wanneer u een dergelijk product besteld met
als betaalmogelijkheid vooraf overmaken, dan wordt deze bestelling pas in
behandeling genomen zodra de betaling binnen is.
Artikel
6 – In gebreke blijven
Mocht u na gemaand te zijn niet of niet volledig betalen, dan wordt het
verschuldigde bedrag met buitengerechtelijke incassokosten verhoogd
overeenkomstig de staffel incassokosten in rolzaken sector kanton. Dit betekent
onder meer een verhoging met buitengerechtelijke incassokosten van:
- € 65,- voor openstaande
bedragen t/m € 250,-
- € 95,- voor bedragen van €
250,01 t/m € 500,-
- € 200,- voor bedragen van
€ 500,01 t/m € 1.250,-
- € 400,- voor bedragen van
€ 1.250,01 t/m € 2.500,-
- € 750,- voor bedragen van €
2.500,01 t/m € 3.750,-
- € 1400,- voor bedragen van €
3.750,01 t/m € 5.000,-
Ook bent u na gemaand te zijn of bij onvolledige betaling een rente
verschuldigd van 2% (met een minimum van € 35,–) per periode van drie weken en
worden alle nog niet betaalde rekeningen direct opeisbaar. Whirlpoolexpert.com
behoudt zich het recht voor om de tarieven binnen wettelijke kaders aan te
passen.
Artikel
7 – Levering
Leaubain.nl maakt gebruik van diverse logistieke bedrijven en instellingen,
hierbij beperkt de service van Leaubain.nl zich tot de diensten die deze
bedrijven en instellingen aanbieden. Hieronder valt het leveren van uw
bestelling, deze hoeft uitsluitend te geschieden tot de eerste drempel op de
eerste verdieping. Wanneer om verdere assistentie gevraagd wordt en de
transporteur accepteert deze, vervalt de verzekering die eventuele schade dekt,
waarbij de verantwoordelijkheid volledig op de klant rust.